Ana içeriğe atla

Dorian Gray'in Portresi - Oscar Wilde / 33 Alıntı

 



1. "Bir odada ya da bir sabah gökyüzünde bir rastlantı sonucu renk tonunun değişmesi, bir zamanlar sevdiğin ve sana derinden anılar getiren bir parfüm, unutup sonradan anımsadığın bir şiirden bir dize, artık çalmaz olduğun bir müzik parçasından bir bölüm; işte bunun gibi şeylere dayanır bütün yaşamımız."


(syf 264)


2. "Saklanan en sıradan şey bile daha cazibeli oluyor sanki."

(syf 8)


3. "Gülmek, bir dostluğu başlatmak için hiç de kötü bir yol değil; bir dostluğu sona erdirmek için ise en iyi yol."

(syf 13)


4. "Sanatın anlatamayacağı hiçbir şey yoktur."

(syf 16)

5. "Var olmak için gösterdiğimiz çabada, dayanıklı bir şeyimiz olsun istiyoruz; onun için de dünyadaki yerimizi sağlamlaştırma umuduyl a, her türlü veriyle dolduruyoruz. Kafası her türden bilgiyle yüklü insan; işte günümüzün ideali bu oldu."

(syf 18)

6. "Her türlü aşkın en kötü yanı, bittiğinde kişiyi aşktan soğutmasıdır."

(syf 19)

7. "Bir insanı etkilemek ona ruhundan bir şeyler vermektir."

(syf 25)

8. "Yaşamın amacı kendi varlığını geliştirmektir, olgunlaştırmaktır."

(syf 25)

9. "Bir hevesi yok etmenin yolu ona boyun eğmektir."

(syf 26)

10. "Derler ki, dünyanın en büyük olayları insan beyninde gerçekleşir."

(syf 26)

11. "Sözcükler! Tek başına sözcükler! Ne kadar ürkünçtü onlar! Ne kadar apaçık, diri ve acımasızdı! İnsan kaçamıyordu onlardan ve yine de ne kadar gizli bir büyü vardı onlarda!"

(syf 27)

12. "Ruhu duyulardan başka hiçbir şey iyileştiremez."

(syf 29)

13. "Gençlik elde etmeye değer tek şeydir."

(syf 30)

14. "Güzellik de bir tür deha. Hatta dehadan da üstündür. Çünkü kendini açıklamaya gerek duymaz."

(syf 30)

15. "Basit zevkler karmaşık insanların sığındığı son limandır."

(syf 38)

16. "Dünyadaki her güzelim şeyin ardında kedere boğulmuş bir şeyler var sanki."

(syf 47)

17. "Doğrunun yolu, çelişkilerin yolundan geçer. Gerçeği sınamak için onu gergin ip üzerinde görmeliyiz."

(syf 52)

18. "Günümüzde insanlar her şeyin fiyatını biliyorlar, ancak değerini bilmiyorlar."

(syf 60)

19. "Deneyim, olsa olsa insanların yaptıkları yanlışların genel adıydı."

(syf 75)

20. "Yaşamın hem kaba hem de bu kadar basit oluşuna şaştı."

(syf 90)

21. "Mutlu olduğumuz zaman, iyi de oluruz ama iyi olduğumuz her zaman, mutlu olmayız."

(syf 98)

22. "Yaşamın gerçek trajedilerinin her biri, öyle sanat dışı bir biçimde karşımıza çıkar ki, kaba şiddetiyle, kesin anlamsızlığı, olanca içeriksizliği, büyük bir biçim yoksunluğu ve saçmalığı ile bizi derinden yaralar."

(syf 126)

23. "İnsan, yaşamın renklerini içine çekmeli ama ayrıntılarını hiç anımsamamalıdır. Ayrıntılar nedense her zaman katlanılmazdır."

(syf 127)

24. "Geçmiş yok edilebilirdi. Pişman olmak, karşı çıkmak ya da unutmakla bu gerçekleştirilebilirdi. Ama gelecekten kaçılamazdı."

(syf 149)

25. "Ne çirkindi bütün bunlar! Ve çirkinlik her şeyi ne kadar da gerçek yapıyordu!"

(syf 155)

26. "Yaşam bir zamanlar ne kadar göz kamaştırıcıymış! Gösterişi ve süsleri ne hoşmuş! Ölüp gitmişlerin o görkemli yaşantısını okumak bile çok güzeldi."

(syf 168)

27. "Yaşam büyük bir düş kırıklığı."

(syf 216)

28. "Tutkunun dönüp dolaşıp insana aynı şeyleri düşündürdüğü söylenir."

(syf 224)

29. "İnsanın günleri, bir başkasının yanlışlarının yükünü omuzlamak için çok kısaydı."

(syf 229)

30. "Gündelik yaşamda ne kötü cezalanıyor ne de iyi ödülleniyordu. Başarı güçlüye el üstünde sunulmuş, başarısızlık zayıfın sırtına zorla yüklenmişti."

(syf 243)

31. "Dünyadaki en korkunç şey can sıkıntısıdır."

(syf 247)

32. "Her şey her zaman aynı noktaya ulaşır."
"Nedir o ?"
"Düş kırıklığı."

(syf 250)

33. "İnsanların senden söz etmesinden daha kötü tek şey vardır, o da insanların artık senden söz etmemesi."

(syf 7)


Dorian Gray'in Portresi - Oscar Wilde

Tutku Yayınevi

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İnsanın Acısını İnsan Alır - Şükrü Erbaş / Alıntılar

1.  "Ayrılık ne biliyor musun? Ne araya yolların girmesi, ne kapanan kapılar, ne yıldız kayması gecede, ne ceplerde tren tarifesi, ne de turna katarı gökte...İnsanın içini dökmekten vazgeçmesi ayrılık. İpi kopmuş boncuklar gibi yollara döktüğü gözlerini, birer damla düş kırıklığı olarak toplaması içine. Ardında dünyalar ışıyan camlar dururken duvarlara dalıp dalıp gitmesi. Türküsünü söyleyecek kimsesi kalmamak ayrılık." (syf 110) 2. “Seni hiçbir dünya telaşına değişmedim ben. Evlerin ve kalabalığın ağırlığını sana üstün tutmadım. Yoksulluğun acısından hafif bilmedim acını. Yenilen herkesin boğuntusuydu kaybolduğum uzaklık,yüzün her bulutlandığında. Nereye gidersem gideyim seni yürüdüm hep. Sevincini bir barış,bir bayram sabahı gibi taşıdım içimde. Sesine güvendim, gözlerine en çok yakışan o sürekli yaz ikindisine.” (syf 7) 3.  "Şiddetin coğrafyasında elbette gökyüzü bir lükstü ve ancak yağmur yağınca anımsanıyordu. Gittiği en büyük uzaklık evinden iş

Tutunamayanlar - Oğuz Atay Kitabından Alıntılar

 1.   "Hayatım, ciddiye alınmasını istediğim bir oyundu." (syf 31) 2. "İnsanlar düşüncelerimize uygun biçimler almıyor." (syf 32) 3. "Bir cümle kaldı yalnız aklında: ''Güzel bir gün ve ben yaşıyorum.'' (syf 36) 4. "Öğrendikten sonra, bütün zorluklar geride kaldıktan sonra; vücudun her parçasında, başlangıçta bu makine kadar kör ve inatçı olan direnmenin yumuşadığını, dokunmanın mümkün olduğunu gördüğü zaman, yazık ki geçiş süresini unutuverir insan." (syf 36) 5. “Karı-kocanın birbirleriyle ve çevreleriyle durmadan yarışmasını anlamıyorum." (syf 36) 6.  "Kötülükten ancak kötülük çıkar. Bayağılık insan ruhunu öldürür." (syf 77) 7. "Sınıfta tahtaya kalktığım zaman, gene, şiirleri en iyi ben okuyordum; çünkü öğrenmiştim en çok bağıranın en iyi şiir okumuş sayıldığını. Ve öğretmenimin bu zayıf tarafını keşfeden tek akıllı öğrenciydim." (syf 77) 8. “Vazgeçiyorum, bütün insanlığın önünde eğilerek özür diliyorum; beni

Aşka Dair Nesirler - Ümit Yaşar Oğuzcan / 65 Alıntı

1. "Birazdan güneş doğacak Doludizgin atlılar geçecek yüreğimden Seni düşüneceğim." (syf 5) 2.  "Bir yeşil elbisen vardı Bir siyah ayakkabın vardı Bir gözlerin vardı Bir dudakların vardı Bir sen vardın Ama ben yoktum o sokakta." (syf 12) 3. " Tut ki ben beyazpeynirim ben zeytinim Al Ekmeğine katık et beni." (syf 11) 4.  "Kapılara sığmıyor umutsuzluğum." (syf 14) 5.  "Tanyerinde unuttuk gözlerimizi." (syf 18) 6.  "Yaşamaksa sensiz mümkün değil." (syf 19) 7.  "Birazdan gece olacak Ağır kılıçlar parçalayacak yüreğimi Pis bir koku gibi çökecek üstüme yalnızlığım." (syf 19) 8.  "Senin yeşilinde unuttum siyahlığımı." (syf 25) 9.  "Git diyorsun   Nereye gideyim  Ümitlerim ne olacak  Bunca şiirleri kim söyleyecek sana  Kim anlatacak dünyaya sığmayan güzelliğini." (syf 33) 10.  "Sevebildiğim kadar insanım ben."