Ana içeriğe atla

Yaşadıklarımdan Öğrendiğim Bir Şey Var - Ataol Behramoğlu / 38 Alıntı

1. "Ömrümün kırılmış parçalarını toplamaya çalışıyorum."

(syf 136)

2. "Aşk da bir yuva duygusu mu, yoksa bir yalnızlık mıdır?
Alıp başını gitmek midir uçurumdan uçuruma?"

(syf 182)

3. "Nicedir özlemişim
Bir dosta sarılıp
Ağlamayı."

(syf 11)

4. "Her zaman yeniden başlamak duygusu
Doğuyor içimde
Her uyanışımda

Düşmanlarımı bağışlıyorum
Daha çok seviyorum dostlarımı
Her uyanışımda."

(syf 12)

5. "Gece vakti kimdir kapıyı çalıp gelen

Yitirdiğim bir mutluluk mu

Habercisi mi gelecekteki bir mutluluğun

Gece vakti kimdir kapıyı çalıp gelen
İçimde bağıran acılar mı
Serseri, başıboş bir rüzgâr mı"

(syf 14)

6. "Hayatım rüzgar gibi akıp geçiyor, uğultulu bir rüzgar gibi akıp geçiyor hayatım."

(syf 27)

7. "Şimdi yeni bir tanıma alıştırmalıyım kendimi, şimdi ben kendimi düşünmezken bile kim düşünür beni."

(syf 28)

8. "Ama gizli sevgiler bulunup çıkarılırsa yüreklerinden insanların,

Çıkarılırsa karanlığından unutuşun yaşanmış olan şeyler
Ve tek bir insan yüreği gibi çarparsa bir günlük insanlık,
Hiçbir şey yok olmamış olacaktır, dönüşerek sonsuz, büyük ve bütün zamanları birleştiren bir sevgiye."

(syf 30)

9. "Ağlanacak, bir an anımsanacaktı geçmiş

Sonra yine hayatın hırgürüne dönülecekti."

(syf 34)

10. "Ya içimdeki bu keder, nasıl açıklamalı onu?"

(syf 39)

11. "Şiir

Yaşam üstüne ve her şey üstüne
En özlü
Ve en güzel şeyleri söylemektir."

(syf 42)

12. "Hiçbir şey

görkemli olamaz
kocaman
bir göğün altında
yüce bir dağla
engin bir denizin birleşmesi kadar..."

(syf 46)

13. "Yaşadıklarımdan öğrendiğim bir şey var:

Yaşadın mı, yoğunluğuna yaşayacaksın bir şeyi
Sevgilin bitkin kalmalı öpülmekten
Sen bitkin düşmelisin koklamaktan bir çiçeği."

(syf 57)

14. "Uzak ülkeler çekmeli seni, tanımadığın insanlar

Bütün kitapları okumak, bütün hayatları tanımak arzusuyla yanmalısın
Değişmemelisin hiç bir şeyle bir bardak su içmenin mutluluğunu
Fakat ne kadar sevinç varsa yaşamak özlemiyle dolmalısın
Ve kederi de yaşamalısın, namusluca, bütün benliğinle
Çünkü acılar da, sevinçler gibi olgunlaştırır insanı
Kanın karışmalı hayatın büyük dolaşımına
Dolaşmalı damarlarında hayatın sonsuz taze kanı"

(syf 58)

15. "Fakat hiçbir şey kurutamayacak

Çorak topraklarda yeşerttiğim aşkı…"

(syf 65)

16. "Çoğumuz, yetişkin yanlışlarızdır aslında."

(syf 85)

17. "Gece bir örtü olsun anılardan

Kara yüreğime örtüneyim."

(syf 86)

18. "Taşra kentlerinde geçti çocukluğum

Akşamın o gri hüznü
Yakındır bu yüzden yüreğime."

(syf 87)

19. "Her şey şiirdir, uğultusu rüzgârın

Bir ırmağa usulcacık yağan kar
Her gece okunan bir dua çocuklukta
Gökyüzünde bölük bölük turnalar."

(syf 91)

20. "Özlemin, sevincin, sevecenliğin

-acının ve kederin de-
içten oluşundaki
insanca titreşim...
Başka ne zenginliğimiz var ki..."

(syf 99)

21. "Kimi zaman umulmadık bir yerde beklenmedik bir tümce

yaşamın tümünü yorumlatacak
izler bırakıyor..."

(syf 100)

22. "Kendi dilimin yabancısıyım...

Aylar ki duyguya dönük sözcüklerim
saklımda duruyor
sabırsızlanarak
çıkmak için
dudağıma...
Ama iyi ki de çıkmıyorlar...
Çünkü sonu daha derin bir yalnızlık
Daha derin bir yabancılaşma..."

(syf 101)

23. "Şairler vardır

Ülkelerinin güneşi tutuşur şiirlerinde
Denizleri nefes alır...
Şairler vardır
Şiirleri bayrak gibi yükselir alanlarda
Ve halklarına
Ekmek ve su ve sevinç gibi gerekli..."

(syf 115)

24. "Şiir de böyle bir şey olmalı diye düşündüm

En acımasız günde de savunabilmek inceliği."

(syf 123)

25. "Yaşamak nedir göçebelikten başka."

(syf 130)

26. "Aşkı sessizlik tanımlar."

(syf 140)

27. "Aramızda söylenmemiş sözlerin uzaklığı

Aramızda yaşanmamış şeylerin uzaklığı."

(syf 143)

28. "Ömrüm çürük bir diş gibi sallanıyor."

(syf 152)

29. "Haberim vardır bütün gözyaşlarından."

(syf 154)

30. "Arıyordum özgürlüğe giden yolu

İnsan yüzlerinde değil gökyüzünde
Arıyordum küçük beyaz bir bulutu
Boğularak uyandığım o saatte
Beni avutan o küçük bulut muydu."

...

"Bir aşk bile yoktu yıkan ve onaran
Bir aşk pırıl pırıl yağmur sularından
Paylaştığım bir şey yoktu bu şehirde
Şiirin bittiği yerde başlayan ne
Çocukluğum muydu içimde sızlayan."

...

"Ve hayatın artık geçip gittiğini
Anlıyordum derin akan sular gibi
Kopmuş köklerimden çarparken rüzgârda
Gece bir uçurum gibi başlayınca
Boğuntulardan çıkardım bu şiiri."

...

"Ağlamaz kendi uçurumuna düşen
Boğulan kendinin labirentlerinde."

(syf 155)

31. "Sendin beklediğim bütün bir sonbahar

Yağmurlar inatla işlerken içime
Gece gökyüzünde çınlarken yıldızlar
Durdurulmaz yürek ürpertileriyle
Sendin beklediğim bütün bir sonbahar."

(syf 156)

32. "Sendin beklediğim bütün bir sonbahar

Başlamadan bitmiş bir aşkın hüznüyle
Gece gökyüzünde çınlarken yıldızlar
Yağmurlar inatla işlerken içime
Sendin beklediğim bütün bir sonbahar."

(syf 157)

33. "Bir kadını bekliyorum

Eteklerini ve saçlarını uçurarak gelecek..."

(syf 162)

34. "Yürüdüm uzun uzun

Türkçe şarkılar söyleyerek
İçimde ince bir hüzün
Kendi kendime yeterek."

(syf 165)

35. "Ölümün derin sularına iniyorum

Unutuşun derin sularına."

(syf 172)

36. "Kara bir uçuruma düşerken

Kıyıda taze bir çiçek, sen."

(syf 173)

37. Ey beni şevkatle içine alan şeyler; bir annenin sevgisi, yağmurun ılıklığı, pastel renkleri bir sonbaharın, "gecenin yalınlığı, karanlık, lambalar..."

(syf 182)

38. "Ölüm de böyle bir şey olmalı, diye düşündü; gitgide yoğunlaşan bir unutkanlık."

(syf 188)


Tekin Yayınevi 


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İnsanın Acısını İnsan Alır - Şükrü Erbaş / Alıntılar

1.  "Ayrılık ne biliyor musun? Ne araya yolların girmesi, ne kapanan kapılar, ne yıldız kayması gecede, ne ceplerde tren tarifesi, ne de turna katarı gökte...İnsanın içini dökmekten vazgeçmesi ayrılık. İpi kopmuş boncuklar gibi yollara döktüğü gözlerini, birer damla düş kırıklığı olarak toplaması içine. Ardında dünyalar ışıyan camlar dururken duvarlara dalıp dalıp gitmesi. Türküsünü söyleyecek kimsesi kalmamak ayrılık." (syf 110) 2. “Seni hiçbir dünya telaşına değişmedim ben. Evlerin ve kalabalığın ağırlığını sana üstün tutmadım. Yoksulluğun acısından hafif bilmedim acını. Yenilen herkesin boğuntusuydu kaybolduğum uzaklık,yüzün her bulutlandığında. Nereye gidersem gideyim seni yürüdüm hep. Sevincini bir barış,bir bayram sabahı gibi taşıdım içimde. Sesine güvendim, gözlerine en çok yakışan o sürekli yaz ikindisine.” (syf 7) 3.  "Şiddetin coğrafyasında elbette gökyüzü bir lükstü ve ancak yağmur yağınca anımsanıyordu. Gittiği en büyük uzaklık evinden iş

Tutunamayanlar - Oğuz Atay Kitabından Alıntılar

 1.   "Hayatım, ciddiye alınmasını istediğim bir oyundu." (syf 31) 2. "İnsanlar düşüncelerimize uygun biçimler almıyor." (syf 32) 3. "Bir cümle kaldı yalnız aklında: ''Güzel bir gün ve ben yaşıyorum.'' (syf 36) 4. "Öğrendikten sonra, bütün zorluklar geride kaldıktan sonra; vücudun her parçasında, başlangıçta bu makine kadar kör ve inatçı olan direnmenin yumuşadığını, dokunmanın mümkün olduğunu gördüğü zaman, yazık ki geçiş süresini unutuverir insan." (syf 36) 5. “Karı-kocanın birbirleriyle ve çevreleriyle durmadan yarışmasını anlamıyorum." (syf 36) 6.  "Kötülükten ancak kötülük çıkar. Bayağılık insan ruhunu öldürür." (syf 77) 7. "Sınıfta tahtaya kalktığım zaman, gene, şiirleri en iyi ben okuyordum; çünkü öğrenmiştim en çok bağıranın en iyi şiir okumuş sayıldığını. Ve öğretmenimin bu zayıf tarafını keşfeden tek akıllı öğrenciydim." (syf 77) 8. “Vazgeçiyorum, bütün insanlığın önünde eğilerek özür diliyorum; beni

Aşka Dair Nesirler - Ümit Yaşar Oğuzcan / 65 Alıntı

1. "Birazdan güneş doğacak Doludizgin atlılar geçecek yüreğimden Seni düşüneceğim." (syf 5) 2.  "Bir yeşil elbisen vardı Bir siyah ayakkabın vardı Bir gözlerin vardı Bir dudakların vardı Bir sen vardın Ama ben yoktum o sokakta." (syf 12) 3. " Tut ki ben beyazpeynirim ben zeytinim Al Ekmeğine katık et beni." (syf 11) 4.  "Kapılara sığmıyor umutsuzluğum." (syf 14) 5.  "Tanyerinde unuttuk gözlerimizi." (syf 18) 6.  "Yaşamaksa sensiz mümkün değil." (syf 19) 7.  "Birazdan gece olacak Ağır kılıçlar parçalayacak yüreğimi Pis bir koku gibi çökecek üstüme yalnızlığım." (syf 19) 8.  "Senin yeşilinde unuttum siyahlığımı." (syf 25) 9.  "Git diyorsun   Nereye gideyim  Ümitlerim ne olacak  Bunca şiirleri kim söyleyecek sana  Kim anlatacak dünyaya sığmayan güzelliğini." (syf 33) 10.  "Sevebildiğim kadar insanım ben."