Ana içeriğe atla

Kırmızı Karanfil - Gülten Akın / 30 Alıntı



1. "Bu hal senin halin değil
Bütün gücünü yitirmiş
Bu hal senin halin değil
Yaşamanın kendisini yitirmiş"

(syf 11)

2. "Benim bir nokta kırılmışlığım
Gözlerimin ardında büyür durur."

(syf 12)

3. "Sana büyük caddelerin birinde rastlasam
Elimi uzatsam tutsam götürsem 
Gözlerine baksam gözlerine konuşmasak
Anlasan"

(syf 20)

4. "Yitirmeli büyük yolların birinde ne varsa
Böcekler gibi başlamalı yeniden."

(syf 20)

5. "Acı şey çaresiz yaşamak acı şey."

(syf 21)

6. "Bilirim diyordu içinden, bilirim
Kişiye istediğini vermezler."

(syf 27)

7. "Bir büyük şehrin kalabalığında
Yaşadığını duyuyordu her şeye rağmen."

(syf 27)

8. "Arsız otlar gibi büyür gider
Geceyarısından sonra yalnızlık."

(syf 29)

9. "Bu perişan halime sebeptir
Senin unutmuşluğunu affetmeyeceğim."

(syf 30)

10. "Dost kimdi kardeş kimdi yâr kimdi
Tüm unutsam dedim unutsam Onları unutmam ölümümdü."

(syf 30)

11. "Şimdi dünyanın yarısı uyuyor
Ölüm bıçak gibi kıl gibi Elleri insanların elleri kaç defa Ölüme değiyor."

(syf 30)

12. "O çoktan affetmiştir unutanları
Alır götürür gözlerini bir deniz."

(syf 36)

13. "Kendinden önce şarkısı vardır söylenir
dünyaya gelir gelmez herkesin."

(syf 38)

14. "Yaşamak küçük aldanışlarla güzel
Ölümü alın götürün."

(syf 43)

15. "Sen yağmurlu günlere yakışırsın
Yollar çeker uzak dağlar çeker uzak evler Islanan yapraklar gibi yüzün ışır Işırsa beni unutma."

(syf 45)

16. "Ağaçtan maviden denizden uçar
Kendinden uçamaz kuş."

(syf 60)

17. "Gide gide incelen, kaybolan
Uçucu anlamlar kalırdı ağırlıksız Kırılıp dökülen bir şeylerden."

(syf 64)

18. "Biz şimdi güzleri ayrı ayrı,
Kuşları güzelsiz, yüzlercesiz Bir bakıma öldük, açıkçası bu Bir başka bakıma nedensiz, evetsiz Unutmaya yaşıyoruz günleri, doğru mu"

(syf 64)

19. "Ben yalnızlığımı gözlerim gibi taşıdım."

(syf 65)

20. "Islanacak yağmurlar yağıyor
Birlikte atlanacak sular kaçılacak güneşler Pay edilecek koca bir yalnızlık - Biri olsa tutsa bırakmasa."

(syf 69)

21. "Acılar bittiği yerde kalır."

(syf 76)

22. "Sevememek biraz yorgunluktandır."

(syf 77)

23. "Yorgun savaşçılarız, sevgiler ürküttü bizi."

(syf 93)

24. "Geçtikçe incelir, geçtikçe silinir
Mutluluk dağları."

(syf 97)

25. "Daha da eskimez insan, eskidikçe ağlamasa."

(syf 98)

26. "Ah, kimselerin vakti yok
Durup ince şeyleri anlamaya Kalın fırçalarını kullanarak geçiyorlar Evler çocuklar mezarlar çizerek dünyaya."

(syf 116)

27. "Ben ki yapıştım yalnızca, acı çekiyorum
Çocukluğumun sinekkaydına."

(syf 131)

28. "Bir çocuk şarkı söylüyordu
Dokunan bir şeydi ama neydi, Şarkı mıydı, sesi miydi, çocuğun kendisi miydi?"

(syf 145)

29. "Haksızlık nerde olursa olsun
Zulüm nerden gelirse gelsin Barışla, sevgiyle olmayacaksa Ey gerçek sesimiz, ey büyük kavga Yankılan dağdan dağlara.”

(syf 154)

30. "Yağmur yağar akasyalar ıslanır
Bulutlar uçuşur geceleyin Ben yağmura deli buluta deli Bir büyük oyun yaşamak dediğin Beni ya sevmeli ya öldürmeli"

(syf 20)




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İnsanın Acısını İnsan Alır - Şükrü Erbaş / Alıntılar

1.  "Ayrılık ne biliyor musun? Ne araya yolların girmesi, ne kapanan kapılar, ne yıldız kayması gecede, ne ceplerde tren tarifesi, ne de turna katarı gökte...İnsanın içini dökmekten vazgeçmesi ayrılık. İpi kopmuş boncuklar gibi yollara döktüğü gözlerini, birer damla düş kırıklığı olarak toplaması içine. Ardında dünyalar ışıyan camlar dururken duvarlara dalıp dalıp gitmesi. Türküsünü söyleyecek kimsesi kalmamak ayrılık." (syf 110) 2. “Seni hiçbir dünya telaşına değişmedim ben. Evlerin ve kalabalığın ağırlığını sana üstün tutmadım. Yoksulluğun acısından hafif bilmedim acını. Yenilen herkesin boğuntusuydu kaybolduğum uzaklık,yüzün her bulutlandığında. Nereye gidersem gideyim seni yürüdüm hep. Sevincini bir barış,bir bayram sabahı gibi taşıdım içimde. Sesine güvendim, gözlerine en çok yakışan o sürekli yaz ikindisine.” (syf 7) 3.  "Şiddetin coğrafyasında elbette gökyüzü bir lükstü ve ancak yağmur yağınca anımsanıyordu. Gittiği en büyük uzaklık evinden iş

Tutunamayanlar - Oğuz Atay Kitabından Alıntılar

 1.   "Hayatım, ciddiye alınmasını istediğim bir oyundu." (syf 31) 2. "İnsanlar düşüncelerimize uygun biçimler almıyor." (syf 32) 3. "Bir cümle kaldı yalnız aklında: ''Güzel bir gün ve ben yaşıyorum.'' (syf 36) 4. "Öğrendikten sonra, bütün zorluklar geride kaldıktan sonra; vücudun her parçasında, başlangıçta bu makine kadar kör ve inatçı olan direnmenin yumuşadığını, dokunmanın mümkün olduğunu gördüğü zaman, yazık ki geçiş süresini unutuverir insan." (syf 36) 5. “Karı-kocanın birbirleriyle ve çevreleriyle durmadan yarışmasını anlamıyorum." (syf 36) 6.  "Kötülükten ancak kötülük çıkar. Bayağılık insan ruhunu öldürür." (syf 77) 7. "Sınıfta tahtaya kalktığım zaman, gene, şiirleri en iyi ben okuyordum; çünkü öğrenmiştim en çok bağıranın en iyi şiir okumuş sayıldığını. Ve öğretmenimin bu zayıf tarafını keşfeden tek akıllı öğrenciydim." (syf 77) 8. “Vazgeçiyorum, bütün insanlığın önünde eğilerek özür diliyorum; beni

Aşka Dair Nesirler - Ümit Yaşar Oğuzcan / 65 Alıntı

1. "Birazdan güneş doğacak Doludizgin atlılar geçecek yüreğimden Seni düşüneceğim." (syf 5) 2.  "Bir yeşil elbisen vardı Bir siyah ayakkabın vardı Bir gözlerin vardı Bir dudakların vardı Bir sen vardın Ama ben yoktum o sokakta." (syf 12) 3. " Tut ki ben beyazpeynirim ben zeytinim Al Ekmeğine katık et beni." (syf 11) 4.  "Kapılara sığmıyor umutsuzluğum." (syf 14) 5.  "Tanyerinde unuttuk gözlerimizi." (syf 18) 6.  "Yaşamaksa sensiz mümkün değil." (syf 19) 7.  "Birazdan gece olacak Ağır kılıçlar parçalayacak yüreğimi Pis bir koku gibi çökecek üstüme yalnızlığım." (syf 19) 8.  "Senin yeşilinde unuttum siyahlığımı." (syf 25) 9.  "Git diyorsun   Nereye gideyim  Ümitlerim ne olacak  Bunca şiirleri kim söyleyecek sana  Kim anlatacak dünyaya sığmayan güzelliğini." (syf 33) 10.  "Sevebildiğim kadar insanım ben."